Commerciële Economie
Welkom. Leuk dat je hier bent. Dat is al een goede eerste stap op weg naar je carrière van marketeer, ondernemer of salestopper. Wat daar voor nodig is? Allereerst, dat je overal kansen ziet. Jij weet dat je als merk of organisatie in beweging moet blijven als je over 5 jaar nog een rol van betekenis wil spelen in de markt. Hoe zorg je ervoor dat je groeit als merk? Je leert om op basis van theorie en fingerspitzen- en onderbuikgevoel aan de slag gaan, maar, je maakt keuzes op basis van data. Dit alles in lijn met duurzame en sociale aandacht waarin menselijk welzijn, sociale verbinding en duurzame innovatie hand in hand gaan.
Commerciële Economie studeren aan de HZ
Je vraagt je voortdurend af hoe je producten of diensten opnieuw kunt uitvinden. Of het nou gaat om het verbeteren van de service van een grote retailer, het bedenken van nieuwe producten bij toonaangevende organisaties of websites/webshops in conversieknallers te veranderen. Onderzoek doen is dan ook key, want marktonderzoek via verschillende kanalen geeft je een goed beeld van de trends in de markt. Die jij dus kan signaleren en om kan buigen in kansen en nieuwe concepten. Vervolgens gooi je een creatieve marketingcampagne in de lucht, creëer je awareness met een TikTok die viral gaat en weet je je doelgroep via Insta stories te vinden. Harde data op basis van Google Analytics vertaal je naar betere conversies en het real-time optimaliseren van je campagnes.
Zorg jij er straks voor dat jouw bedrijf (nog) sterker gepositioneerd is bij de doelgroep? Jouw nieuwe concept biedt in ieder geval toegevoegde waarde voor de klant en dit vertaalt zich naar groeiende verkoopcijfers, loyaliteit en maakt (merk)ambassadeurs. Oef, jij klantconnector. We zien je in de toekomst graag bij de HZ, aanstormend marketing- en salestalent!