Communicatie
Leuk dat je hier bent. Dat is al een goede eerste stap op weg naar je carrière van communicatieadviseur, social mediamanager of contentadviseur. Wat daar voor nodig is? Allereerst, het helpt als je nieuwsgierig en creatief bent. Dat betekent niet dat je alle social kanalen afstruint op je telefoon, maar je bent wel op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Die continue verandering vind je spannend en interessant. In de on-demand en app-economie maak jij (digitale) afstand met je communicatiestrategie menselijk en dichtbij!
Als communicatieprofessional sta je midden in je organisatie en de maatschappij. Je zorgt dat jouw creatieve boodschap de juiste connectie maakt met de buitenwereld. Je bent op de hoogte van nieuwe (communicatie)trends en weet hoe je die in moet zetten om precies de juiste doelgroep te beïnvloeden en in beweging te krijgen. Je kent de impact van social media en weet hoe en wanneer je die het beste kunt gebruiken. Je doet onderzoek, je adviseert, je ontwikkelt creatieve concepten en begeleidt campagnes, online én offline. Tijdens de opleiding Communicatie leer je alles over communicatie, marketing, contentcreatie en vooral hoe en wanneer je middelen strategisch inzet om je doelgroep en doel te bereiken. Je leert hoe je gedrag kunt beïnvloeden en je leert je aanpassen aan constant veranderende communicatiemogelijkheden. De tools daarvoor krijg je mee aan de opleiding communicatie tijdens praktijkopdrachten bij de meest uiteenlopende opdrachtgevers zoals Fitfabriek Bergen op Zoom, Haribo, Roompot en Omroep Zeeland.
Door te luisteren naar wat jouw organisatie wil en naar wat klanten willen, leg je verbindingen en breng je de boodschap van jouw organisatie over bij het juiste publiek, of je daar nu TikTok, radioreclame, influencers of je eigen collega’s voor inzet. Je verbindt, je beïnvloedt en zet collega’s consumenten én je organisatie in beweging. Wil jij ervoor zorgen dat iedereen jouw organisatie kent en weet waar deze voor staat? Kies dan voor Communicatie aan de HZ.
Nog even op een rij, je leert:
- Hoe je campagnes ontwerpt
- Alles over consumentenpsychologie en communicatiemiddelen
- Hoe je social platforms inzet en kan verbeteren
- Evenementen organiseren
- Positioneren van merken
- Verandermanagement