Studieroute

Applied Chemistry

Onderdeel van

Chemie

Applied Chemistry

De Sustainable Development Goals (SDG's), opgesteld door de VN, zijn de richtlijnen voor een duurzame wereld waarin we schaarse middelen beter gebruiken. Deze doelen kunnen alleen worden bereikt als we het proces van grondstof naar product en andersom verbeteren. In deze studieroute leer je praktijkgericht onderzoek te doen. Je zet geavanceerde analytische technieken in om antwoord te krijgen op je onderzoeksvraag. Denk bijvoorbeeld aan het maken van bio afbreekbare plastics, die eenvoudig kunnen worden gerecycled. Experts van grote multinationals en marktleiders in hun respectievelijke vakgebieden, delen hun ervaring met jou door gastlessen te geven. Je werkt samen met andere studenten aan regionale projecten die gerelateerd zijn aan het zeemilieu waar Zeeland van profiteert.

Vlissingen (vanaf 2022 in Middelburg)

Programma

Zo zit de studieroute Applied Chemistry in elkaar

In de eerste twee jaar volg je een basisprogramma, waarbij Chemie en Life Sciences centraal staan. Je leert experimenten in het laboratorium te doen, de uitkomst te interpreteren, vervolgonderzoeken te plannen en je resultaten te communiceren. Pas in het derde jaar kies je een studieroute: Applied Chemistry of Life Sciences. Je verdiept je in deze richting door het doen van internationale stage, het volgen van vakken bij een andere universiteit of het uitvoeren van een eigen onderzoek. Ook kies je een minor.

Chemie

Applied Chemistry is onderdeel van de opleiding Chemie

Bij de opleiding Chemie aan de HZ leg je zelf het accent binnen het brede werkveld. Je krijgt alle ruimte om een route te kiezen die bij jou past. De kansen op een baan zijn uitstekend: de chemische sector staat te springen om goed opgeleide mannen en vrouwen. Welke studieroute je ook kiest, jij wordt opgeleid tot een analytische en accurate onderzoeker die straks de wereld vooruit helpt!

Meer informatie over opleiding Chemie
Jouw toekomst

Na het volgen van deze studieroute

Beroepen

De kansen op een baan zijn uitstekend: de chemische sector staat te springen om goed opgeleide mannen en vrouwen. Je kunt je in tal van beroepen terecht, zoals:

• Chemisch-fysisch analist
  • Onderzoeker (R&D)
  • GCMS analist
  • Milieuadviseur
  • Laboratoriummanager
  • Technisch onderwijs assistent
  • Docent scheikunde

Diploma

Gefeliciteerd, je bent afgestudeerd! Je mag vanaf nu de titel ‘Bachelor of Science’ achter je naam zetten.

Doorstuderen

Wil je na de opleiding Chemie doorstuderen? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. Zo kun je bij verschillende universiteiten middels een schakelprogramma een mastertraject starten, zoals:

• Master Analytical Sciences
  • Master of Science in Chemistry
  • Master Molecular Sciences

Studiekeuzehulp

Ontdekken of deze opleiding bij je past? Dan kan het helpen deel te nemen aan een studiekeuzeactiviteit. Meld je aan voor een van onderstaande activiteiten.

Meld je aan voor een opleiding
Keuze gemaakt? Meld je eenvoudig aan voor een opleiding via Studielink.
Ga naar Studielink
Vraag het een student!
Heb jij vragen over de opleiding, de HZ of het studentenleven? Vraag het aan studenten van de opleiding Chemie!
Chat nu
Studiekeuzetest
Ontdekken welke opleiding bij je past?
Doe de test