Werk jij in de foodsector en wil je leren hoe je een sterk en vernieuwend businessmodel opzet? In de 8-delige cursus Food & Business werk je stap voor stap aan een compleet businessplan. Je ontdekt hoe je waarde creëert, foodbedrijven innoveert of je eigen creatieve startup opbouwt. Na afloop weet je hoe je jouw organisatie met onderzoek, strategie en creativiteit écht vooruithelpt.
Startups met vernieuwende ideeën zoals Too Good To Go, No Waste Army en Picnic dagen gevestigde bedrijven uit en dwingen hen tot innoveren. Wil jij ook vooroplopen in een snel veranderende foodwereld? Na het volgen van deze cursus weet je hoe je sterke businessmodellen ontwikkelt, specifiek gericht op foodondernemerschap en innovatie. Je leert niet alleen de theorie, maar je past deze ook direct toe binnen jouw eigen bedrijf of organisatie.
Van waardepropositie tot compleet businessplan
Na afronding van de cursus Food & Business weet je hoe je vernieuwende producten en diensten ontwikkelt die écht aansluiten op de behoeften van jouw klant of gast. Je leert onder andere:
- Hoe je onderzoek doet naar klanten, businessmodellen en trends in de foodsector.
- Hoe je een duidelijke en onderscheidende waardepropositie opstelt.
- Hoe je met negen bouwstenen een sterk businessmodel ontwikkelt.
- Hoe je jouw inzichten en ideeën overtuigend presenteert aan management en teamleden.