World of Tourism

In het project ‘’World of Tourism’’ leer je alles over het reilen en zeilen van de toeristische sector.

Tijdens dit project ga je aan de slag met de theorie. Je leert de toerisme- en vrijetijdsindustrie te begrijpen door inzicht te krijgen in het toerismesysteem en zijn componenten, evenals in de marketing van toerisme- en horecadiensten.

Verder werk je in groepsverband aan een marketingplan en schrijf je individueel een portfolio.

Ieder groepje krijgt een bedrijf toegewezen in een van de onderstaande branches:
1. Ontwikkelen van hotels, resorts en parken
2. Gastronomie leiden, restaurants vooruithelpen
3. Stimuleren van bezoeken door branding van bestemmingen/tours/evenementen
4. Bevorderen van welzijn en een gezonde levensstijl

Voorbeeld marketingplan hotel
Vraagstelling:
Hoe kan een hotel de orangerie beter benutten?

Aanpak
Om te bepalen op welke klanten het hotel zich moet richten, wordt een STP-analyse (Segmentation, Targeting, Positioning model) uitgevoerd. Het resultaat waren 2 verschillende doelgroepen. Op basis hiervan wordt een gedifferentieerde marketingmix gemaakt. Hierin staat hoe deze doelgroepen bereikt kunnen worden. De doelgroepen wensen aspecten zoals: duurzaamheid, vegetarisch dieet, brunch en gebruik van innovatieve technologie.

Aanbevelingen

  • Gebruik de orangerie vooral in het laagseizoen.
  • Trek andere gasten dan de hotelgasten. Bijvoorbeeld door middel van het aanbieden van afternoon tea.
  • Je kan dit promoten door middel van sociale media en het organiseren van evenementen.

Ontdekken of dit bij je past?
Wil je meer informatie over dit project of de opleiding Tourism Management? Bekijk onze studiekeuzeactiviteiten op hz.nl/kiezen en schrijf je in voor een van de activiteiten.