Thierry Verduin

Lector Supply Chain Innovation

E: thierry.verduijn@hz.nl

Dr. Thierry Verduijn is lector Supply Chain Innovation aan HZ University of Applied Sciences. Thierry werkt graag aan logistieke vraagstukken waarbij belangen van verschillende partijen (zowel private als publieke partijen) moeten worden verenigd. In deze trajecten combineert Thierry zijn inhoudelijke kennis met zijn ervaring in het mobiliseren, prikkelen en begeleiden van bedrijven om de innovatie- en veranderdoelstellingen te realiseren. Ook richt hij zich op impact van nieuwe technologie (o.a. blockchain, Internet of Things, autonoom transport) op logistieke systemen, ketens en netwerken.

Thierry is opgeleid in vervoerseconomie en bedrijfseconometrie en promoveerde in supply chain management aan de Erasmus School of Management. Hij werkte 10 jaar bij TNO aan toegepast onderzoek met bedrijven en aan beleidsadvies voor regionale overheden, de Rijksoverheid en de Europese Commissie. Na 2007 werkte hij 10 jaar als zelfstandig adviseur in diverse overheidsprogramma’s gericht op het vergroten van innovatie en duurzaamheid en verminderen van verkeersbewegingen in het logistiek bedrijfsleven. Vanaf 2015 heeft Thierry zijn focus weer verlegd naar praktijkgericht onderzoek en kennisontwikkeling. Thierry is tevens senioronderzoeker Mainport Logistiek en hoofddocent logistiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Zijn expertisegebieden zijn containerlogistiek, temperatuurgevoelige supply chains (bloemen, groente, farma), luchtvracht, intelligent transport systems en trade compliance & border management. 

Projecten

5G-Blueprint

5G-Blueprint envisions to design and validate a technical architecture and a business and governance model for uninterrupted cross-border teleoperated transport based on 5G connectivity.

Supply Chain Innovation

Living Lab Autonoom Transport Zeeland

Het project Living Lab Autonoom Transport Zeeland ontwikkelt een open innovatiesysteem waarin logistieke bedrijven, technologieaanbieders voor autonome voertuigen, wegbeheerders en kennisinstellingen gezamenlijk innoveren en experimenteren met autonome voertuigen met mixed traffic in real-life logistieke operaties en op de openbare weg.

Supply Chain Innovation

Zero Emission Transport

In Zeeland a reduction of 49% CO2 emissions should be reached by 2030. Logistic companies should start acting now as the depreciation period of a truck is seven years, which means a replacement of a part of their fleet in 2023.

Supply Chain Innovation